fbpx
LinkedIn - tips om je bedrijfspagina te laten groeien - LinkedInpagina - IN ZICHT Marketing
12 november 2019

Het laten groeien van je LinkedInpagina is een van de meest waardevolle marketingdoelstellingen op het platform. Het vergroten van het aantal volgers draagt bij aan een beter organisch bereik en meer weergaves van berichten. Het draagt bij aan het opbouwen van een community op LinkedIn en als je je nu afvraagt hoe dat moet, ben je niet de enige…

We hebben een overzicht gemaakt met mogelijkheden om de je LinkedInpagina te laten groeien. Ook geven we tips voor beginners en als je graag je LinkedInpagina naar een hoger niveau wilt brengen. Lees vooral verder als je benieuwd bent naar 21 tips die zorgen dat je jouw LinkedInpagina kunnen laten groeien.

Volgers krijgen op LinkedIn

De eerste stap, voordat je in de onderstaande tips duikt, is om ervoor te zorgen dat de LinkedIn-pagina van jouw bedrijf volledig is en ingericht is op de doelgroep die je aan wilt trekken. Pagina’s met volledige informatie krijgen 30% meer weergaven, en als de inhoud op de pagina van het bedrijf duidelijk en nuttig is voor mensen binnen je doelgroep, zullen bezoekers die bezoeken natuurlijk meer geneigd zijn om op “Volgen” te klikken. Je kunt aanwijzingen vinden over het voltooien en optimaliseren van je LinkedIn-pagina, deze informatie staat bovenaan op de bedrijfspagina.

Als je eenmaal goed bent op dat vlak, is het tijd om actief te worden in het stimuleren van dat aantal volgers.

Starttips: hoe je volgers op je LinkedIn-pagina kunt krijgen

Deze technieken zijn nuttig om het aantal volgers van je pagina op te bouwen vanaf een laag aantal of zelfs vanaf nul. Zelfs gevestigde pagina’s met duizenden volgers worden echter aangemoedigd om ze te implementeren als ze dat nog niet hebben gedaan. In het onderstaande gedeelte vind je hier meer tips over.

Tip 1: Optimaliseer de pagina voor SEO

Wist je dat je je LinkedIn-pagina kunt optimaliseren voor zoeken? Volg de aanwijzingen in dit artikel om ervoor te zorgen dat je pagina volledig vindbaar is op zoekmachines zoals Google.

Tip 2: Betrek je werknemers

Je werknemers zullen belangrijk zijn in het laten groeien van een pagina-aanhang. Moedig hen aan om het woord te verspreiden onder vrienden en collega’s die geïnteresseerd zijn in wat je doet. Voor nieuwe pagina’s is dit een essentiële stap om van de grond te komen. Wanneer werknemers je pagina in updates taggen en de voordelen van het volgen van je pagina delen met hun netwerken, kan dit een grote boost zijn.

Zorg er ook voor dat je werknemers correct zijn toegewezen aan je pagina (door dit nauwkeurig te vermelden in hun werkervaring), omdat elke keer dat je werknemer een nieuwe verbinding maakt op LinkedIn, de nieuwe verbinding wordt gevraagd je pagina te volgen.

Tip 3: Voeg een Volg-knop of button toe aan de website

Met deze functie kunnen bezoekers van je website volgers van LinkedIn-pagina’s worden. Om doorklikken naar LinkedIn te stimuleren, kun je enkele berichten toevoegen, zoals: “Als u onze inhoud hier leuk vindt, volg dan ook de dingen die we delen op LinkedIn.”

Tip 4: Voeg een paginakoppeling toe aan je e-mailhandtekening

Nog een tip ‘instellen en vergeten’ die grote dividenden kan betalen. Bewerk je zakelijke e-mailhandtekening met een link die ontvangers naar de LinkedIn-pagina van je organisatie leidt en moedig hen aan om deze te volgen. Als je professioneel met iemand correspondeert, is de kans groot dat deze pagina de persoon interesseert.

Tip 5: Voeg een paginakoppeling toe aan je persoonlijke LinkedIn-profiel

Je persoonlijke LinkedIn-profiel is een mogelijkheid om relevante volgers te vangen en naar je website te leiden. Je kunt het overweeg om een (short)link toe te voegen aan je LinkedIn-pagina in het veld ‘Website-URL’ in je profiel, of zelfs in je kop. Net als bij tip 2 kun je dit ook je aan je werknemers vragen om te doen.

Tip 6: Plaats regelmatig berichten op de pagina

Als je met regelmaat nieuwe inhoud op de pagina plaatst, krijgt deze meer zichtbaarheid op ledenfeeds (pagina’s die minstens wekelijks posten, zien een 2x lift in engagement, wat op zijn beurt leidt tot een groter organisch bereik) en maakt het aantrekkelijker voor potentiële volgers. Maak gebruik van de functie Inhoudsuggesties als je een tekort aan ideeën hebt.

Tip 7: Gebruik actuele hashtags

Gebruik drie tot vijf relevante hashtags in berichten om nieuwe, relevante communities met de inhoud te bereiken. Wanneer je de LinkedIn-pagina ook koppelt aan relevante hashtags in het Community Hashtags-paneel, kan er een feed ingevoerd worden waardoor je kan reageren op opmerkingen vanuit gesprekken vanuit jouw organisatie, waardoor de merknaam wordt blootgesteld aan nieuwe, relevante doelgroepen.

Tip 8: Roep de hulp in van klanten en voorstanders van merken

Heb je klanten die gek zijn op het merk? Of mensen in je omgeving die gedreven zijn om voor je te pleiten? Laat hen weten dat het verhogen van jouw LinkedIn-volgers een prioriteit is, en kijk of ze misschien willen helpen door over jouw organisatie op hun netwerken te schrijven.

Tip 9: Pas uw inhoud aan op basis van een pagina-analyse

Paginabeheerders hebben toegang tot een diverse analyses, die demografische informatie over volgers en bezoekers biedt, evenals engagementgegevens voor jouw updates. Gebruik deze inzichten om erachter te komen wat wel en niet werk. Stem de inhoud daarop af zodat je schrijft over wat de bezoekers willen lezen.

Tip 10: Vermeld influencers en bedrijven die je bewondert in Pagina-updates

Zijn er invloedrijke mensen in de branche en niet-concurrerende bedrijven die je respecteert en waarmee je geassocieerd wilt worden? Door ze in je updates met @ te vermelden, heb je een betere kans om voor hun netwerk te komen, omdat ze je bericht opnieuw kunnen delen met hun volgers. Zorg ervoor dat je het niet overdrijft, want deze tactiek kan snel overvloedig spam worden.

Tip 11: Deel veel video- en visuele inhoud

Zorg ervoor dat jouw inhoudsmix veel opvallende visuals bevat. Unieke afbeeldingen en vooral video’s vallen meer op in feeds, waardoor het merk (en de pagina) opvallen. We zien met name dat aangepaste afbeeldingscollages zorgen voor meer betrokkenheid op het platform, dus wees niet bang om een ​​serie van je laatste evenement of een ander moment te uploaden!

Geavanceerde tips: meer volgers krijgen op LinkedIn

Als je eenmaal een kernvolger op het platform hebt gevestigd, is het tijd om te groeien. Deze geavanceerde tips voor het krijgen van meer volgers op je LinkedIn-pagina helpen het bedrijf zijn LinkedIn-gemeenschap uit te breiden en te verstevigen.

Tip 12: Moedig werknemers aan om deel te nemen aan LinkedIn Groups

Groepen bevatten zeer betrokken gesprekken tussen mensen die gepassioneerd zijn door niche-onderwerpen. Wanneer de materiedeskundigen van jouw bedrijf deelnemen als echte leden van deze mini-communities, kan dit helpen bekendheid voor jouw merk te creëren en tegelijkertijd zijn autoriteit over belangrijke onderwerpen aantonen.

Tip 13: Start een campagne met volgeradvertenties

LinkedIn-paginagroei is een populaire doelstelling voor merken die op het platform adverteren. Voer een dynamische advertentiecampagne uit met de indeling Volgeradvertentie. Door gebruik te maken van de krachtige targetingmogelijkheden van LinkedIn, kan je deze methode gebruiken om relevante volgers te krijgen.

Tip 14: Keur een advocacy-programma goed

Dit is de volgende evolutie van Tip 2, waarbij een formele structuur wordt gecreëerd rond de engine voor werknemersbetrokkenheid van je bedrijf. Tools zoals LinkedIn Elevate maken het voor de teamleden gemakkelijk om content te delen en jouw pagina authentiek te promoten.

Tip 15: Moedig leidinggevenden en personeel aan om de pagina met @ te vermelden

De meest prominente figuren in een bedrijf dienen als kritische stemmen, en ze hebben vaak grote professionele netwerken. Wanneer ze vaak praten over en linken naar de LinkedIn-pagina van het bedrijf, helpt dit verkeer en volgers te stimuleren.

Tip 16: Moedig betrokkenheid bij je berichten aan

Wanneer leden contact maken met de pagina-inhoud door middel van reacties of opmerkingen, helpt dit die inhoud aan een breder publiek bloot te stellen (vaak buiten de bestaande volgers). Overweeg wat je kunt doen om nadenkende en inhoudelijke reacties op de paginaposts aan te moedigen, en vergeet niet te reageren met iets dat even waardevol is. We hebben gezien dat threads met sterke reactiediepte extra virale voordelen plukken.

Tip 17: Analyseer de pagina’s van jouw concurrenten

Concurrentieanalyse is belangrijk in alle aspecten van digitale marketing, en dit is niet anders. Je zou moeten nagaan wat anderen doen op LinkedIn, niet zodat je deze praktijken kunt nadoen, maar het tegenovergestelde: zodat je de witte ruimte kunt vinden en iets kunt bieden dat leden elders niet vinden.

Tip 18: Showcasepagina’s maken en onderhouden

Een showcasepagina is een aangesloten extensie van de LinkedIn-pagina van jouw bedrijf, ontworpen om een ​​specifiek submerk, bedrijfseenheid of initiatief te benadrukken. Wanneer je deze maakt, worden er, indien gerechtvaardigd, meerdere ontdekkingspunten en toegangspunten voor de hoofdpagina ontwikkeld. Verdun de LinkedIn-aanwezigheid niet door Showcase-pagina’s te maken voor elk product of voor verschillende regio’s; is het beter om deze functie te gebruiken voor bredere bedrijfsonderdelen die van elkaar verschillen.

Tip 19: Coördineer met beïnvloeders

Co-creëren van inhoud is een basisvoorwaarde voor veel marketingrelaties met beïnvloeders. Wanneer je deze op LinkedIn implementeert, kan je deze tactiek gebruiken voor wederzijds voordeel: de beïnvloeder krijgt erkenning bij de doelgroep van jouw merk en vice versa.

Tip 20: Reageer op elke reactie op uw berichten

Uiteraard verdient niet elke reactie een reactie, maar het is een goed idee om elke vraag of doordachte bijdrage aan berichten op de pagina te beantwoorden. Dit draagt ​​niet alleen bij aan een betere zichtbaarheid van de feed voor de berichten, maar leden zullen eerder een pagina volgen die de community actief betrekt.

Tip 21: Deel vacatures op de pagina

LinkedIn is natuurlijk een populaire bestemming voor het zoeken naar banen. Als je de pagina gebruikt voor talentacquisitie en marketing, kan deze worden opengesteld voor nieuwe doelgroepen.

Laat jouw LinkedIn-pagina groeien en gebruik deze handige tips om daar stappen bij te maken. Maak gebruik van de aanhang en volgers die er zijn en groei verder door veel verschillende mogelijkheden.

Hopelijk kun je met deze tips voorlopig even aan de slag. Lijkt het je leuk om ons te volgen op LinkedIn? Klik dan hier!

Sanne
Sanne is de oprichter van IN ZICHT Marketing en heeft zich gespecialiseerd in social media en content marketing. Deze passie is ontstaan doordat Sanne erg nieuwsgierig was hoe je mensen kunt bereiken en daarna kunt binden door de juiste informatie te bieden. Door een topsport achtergrond, wil ze altijd presteren en het beste eruit halen.

Categorieën