Blog
Binnen de online marketing zijn er een hoop nieuwtjes, trends, ontwikkelingen en tools die je als bedrijf in kunt zetten. Om in te spelen op kansen, houden we je graag op de hoogte met onze blogs!
Groeien op TikTok: views, engagement & volgers
Als we bij onze klanten en bekenden de naam TikTok laten vallen, krijgen we vaak ''Oh dat is het platform voor mijn kinderen met al die dansjes, toch?''. Ja, dat is waarom TikTok veelal bekend werd. De afgelopen maanden is het platform doorontwikkeld en is het...
Nieuwe LinkedIn-instellingen, dit moet je weten
In een eerder blog schreven wij over de uiterlijke update die LinkedIn had aangekondigd. Achteraf bleek dat niet alleen het uiterlijk een update kreeg, maar er meer aanpassingen kwamen. Zo heeft LinkedIn recentelijk een aantal nieuwe knoppen toegevoegd. Deze knoppen...
Zo lang moet een blog zijn
Hoe lang moet een blog zijn? Dat is een vraag die wij vaak voorbij zien komen. Een concreet antwoord op deze vraag is lastig want er zijn meerdere opties. De een zegt dat een blog kort maar krachtig moet zijn, terwijl de ander zweren bij langere teksten. Beide hebben...
Het uiterlijk van LinkedIn krijgt een grote update
Het visuele design van LinkedIn gaat voor het eerst in vijf jaar veranderen. De nieuwe ‘look & feel’ moet de gebruikerservaring gaan verbeteren. Het redesign is inmiddels al op sommige locaties uitgerold en zal de komende periode wereldwijd worden uitgerold. In...
Hoog scoren in Google Jobs
Op 25 augustus werd Google Jobs eindelijk gelanceerd in Nederland. In ons eerdere blog kon je lezen dat het later dan verwacht was, maar perfect getimed kwam het platform voor heel Nederland ter beschikking. Net als binnen de zoekmachine Google, is het natuurlijk...
Wat is Google Jobs?
Sinds begin februari is Google Jobs live in Nederland. In juni 2017 werd de vacaturesite van Google al in de Verenigde Staten gelanceerd waarna meerdere landen volgenden. Inmiddels is het platform ook live in Nederland nadat het vorig jaar uitgebreid werd getest. De...
Het algoritme van TikTok
Social media platformen maken gebruikt van algoritmes om zo de content af te stemmen op jouw interesses. Bij het platform TikTok gebeurd dat door middel van een 'For you page'. Het doel van algoritmes is om de gebruikers zo veel mogelijk tijd door de laten brengen op...
Een nieuwe update: Instagram Reels
Instagram Reels lijkt een perfect getimede update. Op 5 augustus 2020 kwam de nieuwste update van Instagram, namelijk Instagram Reels. Het nieuwe onderdeel Reels wordt gezien als de concurrent van TikTok dat tijdens de lancering erg onder vuur ligt in Amerika. Na een...
Snapchat marketing & advertising
Snapchat is een van de grotere social media kanalen van de afgelopen jaren. Ook in 2020 is de app nog super populair en volop in gebruik bij jongeren en jongvolwassenen. Wat je weinig hoort, is dat bedrijven het platform meenemen in de marketingstrategie. Heb jij er...
De vereiste van goede content!
Content is een belangrijk aspect voor ieder bedrijf dat (online) actief is met promotie en marketing. Het is belangrijk om content zo in te richten dat het goede content is voor jouw doelgroep. Deze content moet namelijk gewaardeerd gaan worden en een bijdrage leveren...
Het snel groeiende medium TikTok
Je hebt er waarschijnlijk al wel eens van gehoord, TikTok. Het is een van de snelst groeiende media en begint nu zelfs een bedreiging te vormen platformen als Facebook, Instagram en WhatsApp. TikTok is geen nieuw concept, de app heeft namelijk al een voorganger. De...
De verschillende marketing cookies
Cookies, ze zijn er voornamelijk om je marketingactiviteiten te ondersteunen. Functionele cookies zijn toegestaan in Nederland, maar voor marketing cookies moet je toestemming hebben verkregen van de mensen waar jij informatie over wil hebben. Vroeger hoefde je hier...