Content Marketing
Dat content steeds belangrijker wordt, merken we aan onder andere de zoekmachines. Waar eerder de zoekwoorden een grote rol speelde, richten zoekmachines zich nu steeds meer op de juiste content. Die juiste content is de inhoud of informatie over jouw bedrijf, producten en/of diensten.
Er is een overvloed aan informatie en daarbij is het belangrijk dat jij op valt. Dat opvallen doe je door de doelgroep op het juiste moment met de juiste informatie aan te spreken. Het juiste moment is voor iedereen anders en de informatie die daarbij aansluit dus ook. Wanneer je informatie niet aansluit, verlies je de interesse en loop je kans om (potentiele) klanten te missen.
Originele, creatieve en effectieve content maakt het verschil bij het bereiken van jouw potentiele doelgroep
Bereik je doelgroep op het juiste moment
Om de juiste content voor de verschillende fases te creëren, gebruiken wij de customer journey. Binnen de customer journey zijn er verschillende fases die goed inspelen op de behoefte van jouw potentiele klant. Zo kijk je naar de volgende fases:
- Inspireren en aandacht trekken
- De overweging over de aankoop
- Waar gaan ze de daadwerkelijke aankoop doen?
- Na de aankoop komt service en eventueel een herhalingsaankoop
- Loyaliteit na de aankoop
Zodra je invulling hebt voor de inhoud bij iedere fase, ga je kijken naar de communicatiemiddelen. Op welke manier ga je de boodschap verspreiden om de doelgroep te bereiken? Zorg dat je vooraf in beeld hebt welke kanalen bij jouw doelgroep passen. Wij helpen en adviseren je graag bij de mogelijkheden, zo heb je uiteindelijk een ijzersterke content strategie.
Van strategie naar concreet plan
Vanuit je content strategie is het belangrijk om een gericht plan te maken hoe je de doelgroep gaat bereiken. De manier waarop je communiceert, ook wel de ‘tone of voice’, moet namelijk bij je doelgroep en bedrijf aansluiten. We maken samen een plan waarmee we concreet aan de slag kunnen, zo gaan we jouw doelgroep op een passende manier aanspreken.
Content marketing is onder andere social media, blogs, je website en nog veel meer. Het gaat namelijk om de inhoud van jouw berichten, die moet de doelgroep overtuigen. Door originele en creatieve ideeën te vertalen naar jouw strategie en plan zorgen we ervoor dat jij je kan onderscheiden. Dat lijkt vaak moeilijker dan dat het daadwerkelijk is.
Daarnaast brengen we ritme en variatie in jouw content. Voor veel klanten werken wij met een content planning. Door onze handige planner heb je altijd inzicht in wat er geplaatst gaat worden en wanneer. Zo zorgen we ervoor dat je met regelmaat voorbij komt bij jouw doelgroep.
Laten we beginnen met
Een kop koffie!
Laten we afspreken om jou wensen en doelen te bespreken. Wij gaan jou helpen met meer inzicht in je marketing.