fbpx

SEO

99% van de online ervaringen begint bij een zoekmachine

SEO (search engine optimization) is een bekende term als we het hebben over marketing, maar wat betekent deze term eigenlijk? SEO is een verzamelnaam voor technieken die zich richten op het optimaliseren van de zoekresultaten in zoekmachines. De zoekmachine is het begin van 99% van de online-ervaringen. Dagelijks worden hier dan ook 3,5 miljard zoekvragen in verwerkt, dat komt neer op 40.000 zoekvragen er seconde. Bij relevante zoekvragen wil je natuurlijk graag bovenaan te vinden zijn. Wij noemen dit website optimalisatie, die jouw vindbaarheid en dan automatisch ook de zichtbaarheid verbeterd.

Waarom aan de slag met SEO?

SEO is kortom onmisbaar om bezoekers naar je website te krijgen. Wanneer je kiest voor adverteren, kies je voor resultaat op korte termijn. Als je kiest voor SEO, kies je voor betere organische resultaten op langer termijn. Door een hogere organische positie in Google, zal je op langer termijn organisch hoger scoren en hierdoor hoef je minder geld aan advertenties te besteden. Goede organische zoekresultaten zijn niet alleen handig om nieuwe bezoekers naar je website te krijgen, het draagt ook bij aan je professionele uitstraling en je expertstatus. Het is nog altijd de perceptie van gebruikers dat de bedrijven die bovenaan staan, professioneler en beter zijn.

  • Inspireren en aandacht trekken
  • De overweging over de aankoop
  • Waar gaan ze de daadwerkelijke aankoop doen?
  • Na de aankoop komt service en eventueel een herhalingsaankoop
  • Loyaliteit na de aankoop

Zodra je invulling hebt voor de inhoud bij iedere fase, ga je kijken naar de communicatiemiddelen. Op welke manier ga je de boodschap verspreiden om de doelgroep te bereiken? Zorg dat je vooraf in beeld hebt welke kanalen bij jouw doelgroep passen. Wij helpen en adviseren je graag bij de mogelijkheden, zo heb je uiteindelijk een ijzersterke content strategie.

SEO is meer dan één ding

Een aantal onderdelen in de marketing zijn erg inzichtelijk en duidelijk uit te leggen. SEO is meer dan één onderdeel en is niet altijd even makkelijk uit te leggen. Het onderdeel SEO bestaat namelijk uit meerdere technische onderdelen en content die op de website en pagina’s staat. Vaak wordt gedacht dat SEO alleen maar de tekst op de website is, terwijl die tekst slechts een klein onderdeel is. Om goed te scoren met SEO zijn er een aantal technische onderdelen van de website die goed ingesteld moeten zijn, maar ook afbeeldingen die geoptimaliseerd moeten zijn en teksten van de juiste lengte. Wij kijken niet alleen naar de tekst en afbeeldingen, maar ook naar alle technische facetten van SEO om te zorgen dat jouw website goed vindbaar is!

Wat feitjes over SEO

Van alle zoekvragen is 30% een korte zoekvraag die 1 tot 3 zoekwoorden bevat. Dat wil zeggen dat 70% van de zoekvragen lang zijn. Lange zoekvragen zijn vaak een stuk specifieker en het is lastig om daar gericht op te adverteren omdat hier meerdere zoekwoorden in gecombineerd worden. Met goede content zoals bijvoorbeeld inhoudelijke artikelen en blogs, kan je met SEO goed scoren op deze zoekvragen. Van alle zoekvragen is 20% geheel nieuw, dat is best een hoog aantal. De vraag naar antwoorden is dus nog altijd groot. 700.000.000 zoekvragen op een dag zijn nieuwe zoekvragen en daar zit altijd wel een relevante zoekvraag bij voor jouw bedrijf.

Een inzichtelijke aanpak

Voor we aan de slag gaan, vinden we het belangrijk dat onze aanpak inzichtelijk is. Voor we starten raden we daarom altijd aan om te beginnen met de SEO-start check. Met deze check kijken we naar jouw doelgroep en huidige website om zo met een gericht voorstel te komen. Een nieuwe website is namelijk iets wat snel geadviseerd wordt door marketingbureaus en webdesigners. Toch is dit niet altijd nodig en kan een website met enkele aanpassingen veel beter vindbaar worden.

Het startpakket bestaat uit:

  • Zoekwoordonderzoek: we kijken goed naar het zoekgedrag van de doelgroep. Zo weten we waar de doelgroep naar zoekt, welke zoekwoorden van belang zijn en hoe de teksten beter ingericht kunnen worden.
  • SEO-scan: door middel van deze scan maken we een rapportage over de gezondheid van de website. Dit doen we aan de hand van de technische achterkant. Ook kijken we naar zaken als mobielvriendelijkheid, laadtijd, linkbuilding, veiligheid van de site, de huidige posities in Google en of Google de pagina goed kan begrijpen.
  • Conversie optimalisatie: de belangrijkste pagina’s van de website worden gecontroleerd om de conversie te optimaliseren. Hier komt een advies uit om de website nog efficiënter in te richten en uiteindelijk nog meer conversie te behalen.

Zodra we de SEO-start check uitgevoerd hebben, kunnen we onderbouwt aan de slag met jouw SEO. Zo weten we zeker dat we met de juiste onderdelen aan de slag gaan. De SEO-start check bieden wij aan voor €300,- exclusief BTW zodat het betaalbaar maar wel kwalitatief is.

Naast SEO en website optimalisatie kan je bij IN ZICHT Marketing voor meer onderdelen van jouw online marketing terecht. De complete marketing moet kloppen om de juiste doelgroep te bereiken en optimaal resultaat te behalen. Naast SEO en website optimalisatie zijn er ook mogelijkheden zoals adverteren via Google, content marketing, social media en e-mail marketing. Deze onderdelen vormen samen een groot deel van de marketing.

Zullen we binnenkort eens vrijblijvend brainstormen over jouw online marketing aanpak?

Laten we beginnen met
Een kop koffie!

Laten we afspreken om jou wensen en doelen te bespreken. Wij gaan jou helpen met meer inzicht in je marketing.

7 + 1 =