fbpx

E-mail

marketing 

“Treat your subject line like the movie trailer – give a preview so they know what to expect.”

Headerfoto email marketing - IN ZICHT Marketing-min

Heb je ze wel eens in je inbox, die irritante of juist leuke geautomatiseerde mailtjes? Veel mensen herkennen de standaard mailtjes wel, maar sommige mailings kunnen ook juist heel persoonlijk zijn. Ook kan je e-mails automatiseren zodat je ze niet meer op een bepaalde tijd zelf hoeft te versturen. Er zijn veel mogelijkheden die ervoor zorgen dat je goed contact met potentiële en huidige klanten kunt onderhouden. Maak jij al gebruik van deze handige tools en e-mail marketing?

“Reaching the inbox isn’t your goal – engaging people is”

Wat wij doen op het gebied van e-mail marketing 

email-marketing - IN ZICHT Marketing

E-mail marketing

E-mail marketing is een bekende en vooral brede term. Dit omvat alle vormen van marketing via e-mail. De meest bekende vorm is (en blijft) het versturen van informatieve nieuwsbrieven en productmailings. Deze vorm wordt voornamelijk ingezet om snel iets naar de (potentiële) klant te communiceren of meer verkopen te stimuleren.

Marketing automation - IN ZICHT Marketing

Marketing automation

Marketing automation gaat een flinke stap verder als je het vergelijkt met e-mail marketing. Het automatiseert in het gehele verkoopproces en verzamelt data waarop weer verder gesegmenteerd kan worden. Dit wordt allemaal toegepast om de klant te prikkelen in het aankoopproces en aan te zetten tot aankoop.

”Zie de titel of subject line als een openingszin, die kan het maken of breken”

structuur opzetten - emailmarketing uitdenken - IN ZICHT Marketing

E-mail strategie uitdenken

Voor we aan de slag gaan om de e-mail marketing uit te werken is het belangrijk om een strategie te bepalen. De strategie gaan we bepalen aan de hand van de doelstellingen. Zo komen we met een concreet plan waarin de stappen beschreven staan om de e-mail marketing in te richten. Binnen de strategie komen relevantie, personalisatie, segmentatie en automatisering naar voor. 

Ruim 94% van de Nederlanders staat ingeschreven voor nieuwsbrieven. 83% van de consumenten geeft de voorkeur aan email als communicatiekanaal met bedrijven. Die cijfers maken duidelijk dat e-mail een van de belangrijkste communicatiekanalen naar de consument is. Mailing staat niet voor niets in de top 3 van digitale marketingkanalen. Het goed inrichten van e-mail marketing kan daarom ook erg waardevol zijn voor jou en voor je klanten.

Benieuwd wat je allemaal kan bereiken met e-mail marketing?

De juiste informatie op het juiste moment - IN ZICHT Marketing - email marketing

De juiste informatie op het juiste moment

Om e-mail marketing optimaal in te zetten, is het belangrijk om de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden. Dit kan door marketing automation, personalisatie en het meten van een hele hoop zaken. Hoe beter je het proces van de klant in kaart hebt, hoe beter je de sales kan versnellen door middel van e-mail marketing.

Op basis van het proces van de klant kan de juiste informatie gestuurd worden. Op ieder moment van de aankoop wenst de klant andere informatie te ontvangen. Daarom is het zaak om aan de hand van een stappenplan jouw doelgroep in kaart te brengen en vanuit daar de e-mail marketing in te richten.

Het stappenplan dat wij gebruiken, bestaat uit 5 stappen waardoor je continu door kunt ontwikkelen en jouw e-mail marketing succesvol in kunt zetten.

De juiste informatie op het juiste moment

Om e-mail marketing optimaal in te zetten, is het belangrijk om de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden. Dit kan door marketing automation, personalisatie en het meten van een hele hoop zaken. Hoe beter je het proces van de klant in kaart hebt, hoe beter je de sales kan versnellen door middel van e-mail marketing.

Op basis van het proces van de klant kan de juiste informatie gestuurd worden. Op ieder moment van de aankoop wenst de klant andere informatie te ontvangen. Daarom is het zaak om aan de hand van een stappenplan jouw doelgroep in kaart te brengen en vanuit daar de e-mail marketing in te richten.

Het stappenplan dat wij gebruiken, bestaat uit 5 stappen waardoor je continu door kunt ontwikkelen en jouw e-mail marketing succesvol in kunt zetten. 

De juiste informatie op het juiste moment - IN ZICHT Marketing - email marketing

”Hoe persoonlijker en relevanter de e-mail is voor de lezer, hoe minder het overkomt als een marketing truc. Dat is het mooie aan e-mail marketing en marketing automation”

Ons stappenplan bij e-mail marketing

Stappenplan email marketing

Voordelen van e-mail marketing

Sales versneld bij email marketing - IN ZICHT Marketing

Versnelling van het salesproces

De snelheid van de sales krijgt een boost door de personalisatie en automatisering.

gerichte informatie over leads - IN ZICHT Marketing - emailmarketing

Gerichte informatie over je leads

Door segmentatie en personalisatie ontvang je meer specifieke informatie over je leads.

Resultaten van de email marketing - email marketing - IN ZICHT Marketing

Inzicht in alle statistieken

Alles is te meten, je achterhaalt dus snel en eenvoudig alle statistieken en resultaten.

E-mail marketing software

Er zijn diverse soorten e-mail marketing software. Voor iedere software is wat te zeggen. Wij vinden het belangrijk dat zowel wij als de klant makkelijk uit de voeten moet kunnen met de software.

De ene klant besteed alles uit terwijl de ander juist graag ook zelf wat wil kunnen doen. Om voor beide situatie’s een software aan te kunnen bieden, hebben wij gekozen om met Active Campaign te werken. Inmiddels zijn wij ook zogenoemde ‘Agency Partner’ van Active Campaign. Dit systeem biedt veel mogelijkheden om onze klanten te kunnen voorzien van de functionaliteiten die nodig zijn. 

Mocht er een ander systeem benodigd zijn, hebben wij ook kennis van vele andere systemen binnen de e-mail marketing. Anderen wensen helpen wij je dan ook graag bij en we denken graag mee in de mogelijkheden.  

Benieuwd wat de software voor jou kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. 

 

IN ZICHT Marketing - Active Campaign - Partner - Partnership badge

Benieuwd wat e-mail marketing voor jou kan betekenen?
Neem contact met ons op

Laten we afspreken om jou wensen en doelen te bespreken. We kijken graag met je mee naar de kansen die je kunt pakken.

4 + 10 =