fbpx
Case: de Beer Verpakkingen beter vindbaar door SEO-optimalisatie
De Beer Verpakkingen beter vindbaar door seo optimalisatie - IN ZICHT Marketing

De corona-crisis heeft een flinke impact gehad op diverse branches. Waar ondernemers omvielen, waren er ook ondernemers die besloten om te investeren zodat ze er daarna nog beter uit zouden komen. Een van de partijen die aan de slag ging, in dit geval met online marketing, was de Beer Verpakkingen.

Het bedrijf de Beer Verpakkingen wordt geleid door Nicolette en Peter van der Moolen. Het bedrijf bestaat al vele jaren en is opgericht door de vader van Nicolette. Van jongs af aan is Nicolette al betrokken geweest. Vanuit een zakelijk netwerk is Sanne in contact gekomen met Nicolette en zo werd er gekeken wat de mogelijkheden waren om aan de vindbaarheid te werken.

 

De website is de basis

Wij geloven erin dat de website de basis is, met dat idee zijn we samen met het team van de Beer Verpakkingen aan de slag gegaan. De eerste stap was samen kritisch door de website heen lopen. Daaruit kwam al snel naar voor dat de teksten informatief waren en dat de vormgeving van de pagina’s aan een verfrissing toe was. De teksten stonden niet handig ingedeeld waardoor je niet goed wist hoe je door moest lezen.  Nicolette heeft voor de teksten een opzet gemaakt en daarna heeft Manon Laterveer van Blue Imprint de teksten onder handen genomen. De inhoud daarvan is overeind gebleven, zaken als de volgorde, zinopbouw en de leesbaarheid zijn stevig onder handen genomen. Zo haalden we er samen een nog aantal zaken uit die anders mochten.

 

Gebruiksvriendelijkheid van de website

Tijdens de sessie om de site door te nemen hebben we voornamelijk gekeken naar gebruiksvriendelijkheid. Bij dit onderwerp kan je denken aan:

  • Lezen de teksten fijn en bevatten ze alles wat ik wil weten?
  • Kan ik voorbeelden van de producten zien?
  • Hoe kan ik zo snel mogelijk contact opnemen?
  • Past de uitstraling bij het bedrijf?
  • Kan ik eenvoudig verder lezen over een benoemd onderwerp door middel van het doorklikken/linkbuilding?

De focus lag met name op het proces van de gebruiker en de navigatie door de website. Hoe komt de bezoeker van de website zo snel mogelijk bij het onderdeel dat ze zoeken? Deze focus heeft bijgedragen aan het optimaliseren van onder andere de grafische vormgeving/design.

Case de beer verpakkingen

Grafische vormgeving

In de weken voordat we aan de slag gingen met de website, was er door AMD Visual Creations al gewerkt aan het aanpassen van het logo. Het bestaande logo is opgefrist en vormt een mooi geheel met de website. Bij de concepten hebben wij deels meegekeken en diverse aandachtspunten benoemd. Er is nu één logo in gebruik wat zorgt voor een sterke en consistente uitstraling. Zo werd ook het design van de website aangepast. Samen met Nicolette hebben we diverse websites bekeken om zo een richting voor het design te kiezen. Al snel werd de voorkeur duidelijk waardoor er een ontwerp gemaakt kon worden. Na wat finetunen kwam het huidige ontwerp eruit. Dit werd doorgezet naar de websitebouwer die de website aan heeft gepast naar de huidige versie van de website.

 

Technische SEO

Om naast het design en de gebruiksvriendelijkheid de website ook technisch goed in te steken, is er een SEO-scan gemaakt. Daar kwamen een aantal technische verbeterpunten uit die de websitebouwer op kon pakken. Zo zaten er wat dode links, 404-meldingen, onnodige stukken codes, dubbele title tags in en waren er nog geen meta descriptions.

Voor de websitebouwer werd er een concreet stappenplan geschreven waarmee hij aan de slag kon. Zo werd de website niet alleen visueel maar ook technisch flink verbeterd met een aantal kleine stappen.

Case de beer verpakkingen

Het proces en resultaat

In een vrij korte periode is het gehele proces doorlopen. De doorlooptijd van het proces kwam met name door het team van de Beer Verpakkingen die zeer betrokken waren en snel konden schakelen. Dat zijn overigens ook kernwoorden binnen het bedrijf en daar worden wij natuurlijk erg vrolijk van. Overal een hele fijne samenwerking met de Beer Verpakkingen met een positief resultaat! Want…

Waar er voorheen zelden telefoontjes binnen kwamen, komen er inmiddels wekelijks telefoontjes binnen. Zodra er gevraagd wordt hoe de persoon bij de Beer Verpakkingen terecht is gekomen, is het antwoord vaak ‘via Google’. Het optimaliseren van SEO heeft dus een positief effect gehad voor de Beer Verpakkingen.

 

Ben je op zoek naar maatwerk verpakkingen? Klik dan hier om contact op te nemen met het team van de Beer Verpakkingen. Wil je graag aan de slag met SEO optimalisatie? Klik dan hier om contact op te nemen met het team van IN ZICHT Marketing.

Sanne
Sanne is de oprichter van IN ZICHT Marketing en heeft zich gespecialiseerd in social media en content marketing. Deze passie is ontstaan doordat Sanne erg nieuwsgierig was hoe je mensen kunt bereiken en daarna kunt binden door de juiste informatie te bieden. Door een topsport achtergrond, wil ze altijd presteren en het beste eruit halen.

Categorieën