fbpx
Facebook - logo - advertentiebudget - verplaatst naar campagneniveau - IN ZICHT Marketing
25 juli 2019

Facebook heeft weer een nieuwe update gepresenteerd. In september 2019 wordt het advertentiebudget verplaatst naar campagneniveau. De update maakt het mogelijk om je advertentiebudget efficiënter in te zetten en zo uiteindelijk meer resultaat uit je Facebook advertenties te halen.

Wat houdt de update in?

Door de update wordt het mogelijk om één centraal campagnebudget in te stellen voor al je advertentiesets. Dat wil zeggen dat je budget dan automatisch in realtime doorlopend verdeeld over je best presterende advertentiesets. Hierdoor gaat Facebook je voorzien van meer gemak.

Het voordeel van de update

Het bijkomende voordeel van de campagnebudget optimalisatie is dat het kan zorgen voor meer resultaat en minder kosten voor jouw campagnes. De totale waarde van je best presterende advertentiesets kun je zo maximaliseren door een groter deel van het budget toe te wijzen.

Een voorbeeld is het gebruiken van de bodstrategie voor optimalisatie voor je campagnebudget en daarbij de laagste kosten. Facebook zoekt dan voor je uit wat de goedkoopste mogelijkheden zijn binnen jouw advertentiesets. Doorgaans heb je hierdoor minder kosten per resultaat van je campagne.

Facebook budgetverdeling inzichten

Wil je inzicht verkrijgen in het verdeelde advertentiebudget voor optimalisatie? Dan dien je te letten op het aantal optimalisatie-gebeurtenissen van de campagne en de gemiddelde kosten op campagneniveau. Eerder deed je dit per advertentieset maar dat zal veranderen per september 2019.

Als je andere cijfers ziet dan je verwacht had, hoef je daar niet van te schrikken. Facebook legt in dit artikel uit wat de resultaten inhouden en hoe je ze af kunt lezen. Wil je meer informatie over hoe de budgetten verplaats worden naar campagneniveau op Facebook? Kijk dan hier verder.

Heb je hulp nodig bij Facebook advertising? Neem dan contact op met onze specialisten! Ze helpen je graag met de advertising en kunnen je adviseren binnen de vele mogelijkheden die er tegenwoordig zijn. Naast Facebook zijn er namelijk ook een hoop andere mogelijkheden die wellicht beter aansluiten bij jouw doelgroep. We denken en kijken graag met je mee om je advertentiebudget in bijvoorbeeld Facebook optimaal in te zetten.

Sanne
Sanne is de oprichter van IN ZICHT Marketing en heeft zich gespecialiseerd in social media en content marketing. Deze passie is ontstaan doordat Sanne erg nieuwsgierig was hoe je mensen kunt bereiken en daarna kunt binden door de juiste informatie te bieden. Door een topsport achtergrond, wil ze altijd presteren en het beste eruit halen.

Categorieën