fbpx

Het visuele design van LinkedIn gaat voor het eerst in vijf jaar veranderen. De nieuwe ‘look & feel’ moet de gebruikerservaring gaan verbeteren. Het redesign is inmiddels al op sommige locaties uitgerold en zal de komende periode wereldwijd worden uitgerold. In dit blog vertellen we je graag meer over de update van het uiterlijke die LinkedIn krijgt. Want waarschijnlijk vraag je je nu af: wat gaat er nu allemaal veranderen aan het uiterlijk?

Warmer kleurgebruik

Qua kleuren heeft LinkedIn ervoor gekozen om een warmer kleurpalet te gebruiken. De bekende blauwe kleur komt hierin terug maar ook zal groen hierin terugkomen. Deze kleuren staan voor ‘actie’ en ‘selectie’. Daarnaast zullen de vormen meer afgerond zijn zodat de uitstraling zachter en vriendelijker is.

Meer eenvoudig in het uiterlijk

Het nieuwe ontwerp is geoptimaliseerd voor ruimte, grootte en typografische structuur. Eenvoud staat centraal in het nieuwe ontwerp door meer witruimte en scheidslijnen. De decoratieve pictogrammen zullen flink verminderd worden voor een beter overzicht. Alle aanpassingen moeten ervoor gaan zorgen dat het voor gebruikers makkelijker wordt om LinkedIn beter te begrijpen. Zo zal het makkelijker worden om meer uit LinkedIn te halen.

Gedurende de uitrol zal er alleen een lichte versie beschikbaar zijn. Binnenkort komt er ook een donkere modus beschikbaar. Verder zullen er nieuwe illustraties gebruikt gaan worden voor de verschillende bedrijfstakken en professionals met verschillende etnische achtergronden.

Uiterlijk LinkedIn update - IN ZICHT Marketing

Meer aandacht voor LinkedIn berichten

Het afgelopen jaar kon LinkedIn rekenen op een toename van het aantal verzonden berichten. Het aantal verzonden berichten nam namelijk met 25% toe. Doordat de berichten veel gebruikt worden, zijn er een aantal verbeteringen en features toegevoegd.

Verzonden berichten aanpassen of verwijderen

De update maakt het mogelijk om je verzonden berichten te werken of zelf te verwijderen. Je kunt ook meerdere gesprekken tegelijk selecteren om ze te archiveren, verwijden of te markeren als gelezen/ongelezen. Zo wordt het makkelijker om je berichten bij te houden en is er meer overzicht.

Op berichten reageren met een emoji

Het wordt mogelijk om met een emoji op berichten te reageren. Soms geeft de snelheid van zo’n reactie de voorkeur en kan je een bericht anders over laten komen. Deze toevoegen was op andere social media platformen als wel geïntroduceerd. LinkedIn wordt zo steeds completer.

Bericht waarschuwingen

Er komen in-line waarschuwingsberichten binnen LinkedIn. Zo kan je als lid sneller ongepaste, intimiderende of haatdragende berichten en content rapporteren. Ongewenste berichten zijn een probleem dat steeds groter wordt binnen LinkedIn. Het toevoegen van deze optie zorgt ervoor dat het mogelijk is om dit soort berichten te melden en daardoor te verminderen.

De zoek-updates gaan veranderen

Er zijn wat beperkingen binnen de huidige zoek-updates van LinkedIn. Goed nieuws, dat gaat makkelijker worden! We zetten ook deze veranderingen natuurlijk graag op een rijtje:

De gecombineerde zoekervaring

Bij het zoeken gaat er het een en ander veranderen. Zo komen er voortaan vacatures, mensen, cursussen, groepen, evenementen en inhouden naar boven in één resultaat. Als je bijvoorbeeld zoekt naar Adobe, komen er verschillende resultaten naar voor. Zo verschijnen er mensen die hier werken of goed in zijn. Daarnaast komen er ook banen en vacatures naar voor waarbij Adobe een onderdeel is. Ook zullen er verschillende cursussen en gerelateerde groepen getoond worden waar je lid van kunt worden.

Filters in de app

Binnen de desktop versie zijn er al diverse filters beschikbaar. Deze zullen ook op mobiel beschikbaar zijn in de nieuwe variant. Daarbij kan je denken aan filters voor bedrijven, locatie, branche en bedrijfsgrootte.

IN ZICHT Marketing - vernieuwde zoekresultaten - update LinkedIn uiterlijk

Relevante inzichten binnen de zoekresultaten

Bij LinkedIn ligt de focus van de zoekresultaten op relevantie. Gepersonaliseerde inzichten zijn daarom aan de resultaten toegevoegd.  Zo komen er niet alleen vacatures tevoorschijn als je naar een baan zoekt. Je komt ook mensen tegen die bij het bedrijf werken. Er zullen ook meer connecties getoond worden de bij interessante bedrijven werken. Zo probeert LinkedIn relevantere connecties en informatie te delen om jouw zoektocht makkelijker te maken. Daarnaast komt er ook een lijst met ‘Mensen bekeken ook’ waarbij relevante bedrijven of mensen getoond worden die je kunt volgen.

Het uiterlijk van LinkedIn krijgt dus een grote update en dat moet voor meer overzicht zorgen. De update is gericht op het gebruiksgemak voor de gebruiker, om zo het gebruik van LinkedIn meer te stimuleren. Heb je vragen over de update van het uiterlijk van LinkedIn? Voor vragen kan je altijd contact opnemen met ons team.

Sanne
Sanne is de oprichter van IN ZICHT Marketing en heeft zich gespecialiseerd in social media en content marketing. Deze passie is ontstaan doordat Sanne erg nieuwsgierig was hoe je mensen kunt bereiken en daarna kunt binden door de juiste informatie te bieden. Door een topsport achtergrond, wil ze altijd presteren en het beste eruit halen.

Categorieën