fbpx
Nieuwe LinkedIn instellingen - IN ZICHT Marketing

In een eerder blog schreven wij over de uiterlijke update die LinkedIn had aangekondigd. Achteraf bleek dat niet alleen het uiterlijk een update kreeg, maar er meer aanpassingen kwamen. Zo heeft LinkedIn recentelijk een aantal nieuwe knoppen toegevoegd. Deze knoppen zijn zeker de moeite waard om eens uit te lichten. We nemen je mee in de nieuwe LinkedIn-instellingen.

Een verandering van het uiterlijk

Zoals we al eerder schreven, is er qua uiterlijk het een en ander veranderd. Die verschillen zijn goed te zien. Niet alleen de kleurstelling is namelijk veranderd, maar ook de essentiële menustructuur is aangepast. De bekende hoofdcategorieën staan niet meer bovenin je scherm. Deze zijn verplaatst naar de linkerkant van je beeldscherm. Eerst kon je links de subcategorieën vinden, nu kan je er alles vinden. Deze verandering moet het toegankelijker maken om LinkedIn te gebruiken. Opvallend is dat LinkedIn de bekende 4 categorieën heeft uitgebreid naar 6 categorieën. Nieuwe onderdelen zijn ‘Aanmelding en beveiliging’ en ‘Zichtbaarheid’.

Zo zien de nieuwe LinkedIn instellingen eruit

Nieuwe instellingen erbij

Door de nieuwe instellingen is het mogelijk om zelf meer aan het stuur te zitten. Er zijn namelijk een hele hoop mogelijkheden toegevoegd aan de instellingen. Het aantal instellingen is daardoor wel flink vergroot. Dat komt doordat de meldingen voor LinkedIn, e-mail en pushberichten opgesplitst zijn. Afhankelijk van hoe je telt, komen wij tot aan de 90 basisinstellingen. Daarbij heb je nog eens tot 45 extra instellingen die we als sub-instellingen zien voor al je notificaties. Ook biedt LinkedIn zo’n 88 instellingen voor wat je per e-mail wil ontvangen. Dan sluiten we dat af met nog eens 55 instellingen voor push-notificaties. Bij elkaar komen we uit op 278 instellingen. Het gaat dan ook flink wat tijd kosten om dit goed in te stellen.

De nieuwe LinkedIn instellingen - in zicht marketing

Heb je geen tijd om alle instellingen door te pluizen? We zetten de 7 belangrijkste instellingen voor je op een rij:

1. De beveiliging 

Je account goed beveiligen wordt met de dag belangrijker. Daarom is het belangrijk om er voor te zorgen dat je minimaal twee e-mailadressen koppelt aan je account. Dan heb je altijd een back-up om toegang te krijgen tot je LinkedIn profiel. Wijzig daarnaast je wachtwoord minimaal één keer per jaar, vaker mag natuurlijk altijd. Zorg er voor dat als je ergens inlogt met je LinkedIn profiel, je ook uitlogt en je sessie goed afsluit. Check dit altijd dubbel zodat anderen niet bij je account kunnen komen. Dan volgt nog een laatste en vrij belangrijk advies op het gebied van beveiliging: schakel je dubbele verificatie in. Dubbele verificatie zorgt er namelijk voor dat identiteitsdiefstal en onbevoegde toegang voorkomen kan worden.

2. Instellingen voor werkzoekenden

Zoek je werk? Dan zijn er een aantal belangrijke onderdelen die je in kunt stellen. Bij het onderdeel ‘Gegevensprivacy’ kies je voor ‘Voorkeuren voor het zoeken naar een nieuwe baan’. Deze categorie is toegevoegd voor werkzoekenden, zo kan je makkelijker op zoek naar een nieuwe baan. Zo zijn er een aantal onderdelen die je in kunt stellen zoals de volgende vragen:

  • Mag LinkedIn jouw CV opslaan als je solliciteert via LinkedIn?
  • Mogen recruiters zien dat je open staat voor een nieuwe of andere baan?
  • Mag je profiel automatisch doorgestuurd worden naar vacaturehouders als je op solliciteer klikt?

Verder kan je nog makkelijker je voorkeuren opgeven als het gaat om reistijd. Zo kan je op basis van je locatie, gewenste vertrekmoment, type vervoer en reistijd nog interessantere banen vinden. Deze worden gesorteerd op basis van jouw voorkeuren.

3. Taalinstellingen

Voor de taalinstellingen hebben we een paar interessante ontdekkingen gedaan. Tegenwoordig kan je rechtstreeks vanuit je homepagina de instellingen veranderen. Deze verandering zorgen ervoor dat je niet meer zo hoeft te zoeken en veel minder hoeft te klikken. Binnen het onderdeel taal is er ook een onderdeel ‘Taal voor content’. Een handige functie waar je in kunt stellen naar welke taal content verteld moet worden.

Nieuwe LinkedIn instellingen - IN ZICHT Marketing - Taal instelling

4. Data privacy

Data privacy is een onderdeel dat zeker de moeite waard is om eens in te kijken. Binnen dit onderdeel kun je zien welke data je aan LinkedIn hebt geleverd en kan je jouw data downloaden. Je kunt zelf aangeven wat je wil downloaden zodat je geen grote bergen aan informatie hoeft te downloaden. Zo kun je bijvoorbeeld een lijst van je connecties downloaden, maar ook je aanbevelingen of de informatie uit je profiel.

5. Instellingen voor communicatie

Als we naar de communicatie-instellingen gaan kijken, kun je er beter maar even goed voor gaan zitten. Er zijn een hele hoop instellingen die we kunnen doorlopen. LinkedIn heeft standaard alle notificaties aanstaan. We begrijpen dat je natuurlijk niet op alle meldingen zit te wachten en daarom is het gelukkig mogelijk om alle instellingen tot op detailniveau aan te passen. Nu hoef je gelukkig niet alle instellingen handmatig uit te zetten maar kan je per subcategorie er voor kiezen om alle meldingen in één keer uit te zetten. Dat kan door middel van de bovenste knop/schakelaar snel geregeld worden.

Bij het onderdeel ‘communicatie’ zijn er ook een aantal belangrijke instellingen die we graag even uitlichten. Vaak horen wij dat de InMails die mensen ontvangen niet relevant zijn. Die instellingen zijn nu ook te bewerken en daarbij kan onderscheid gemaakt worden tussen individuele leden en gesponsorde InMails.

InMails instellingen - LinkedIn - IN ZICHT Marketing kopie

6. Video’s afspelen

Ken je dat? Dat je een filmpje bekijkt op LinkedIn en het geluid automatisch aan staat? Dat veranderd gelukkig, het geluid staat voortaan standaard uit. De video’s zelf worden nog wel automatisch afgespeeld. Natuurlijk is er nu ook een oplossing mocht je automatisch afspelende video’s niet handig vinden. Deze instellingen vind je onder de sitevoorkeuren vlak onder de knop ‘Taal’.

7. Leesbevestiging van berichten 

Een tijd geleden is ook de leesbevestiging binnen LinkedIn geïntroduceerd. Soms is het fijn om te weten of iemand je bericht gelezen heeft. Deze functie is vergelijkbaar met hoe dat binnen WhatsApp werkt. Wil jij liever niet dat iemand weet dat je het bericht gelezen hebt? Dan kan je dat ook uitzetten. Op onderstaande afbeelding is te zien dat er ook voor deze functie een handige schakelaar te vinden is.

LinkedIn-berichtenervaring-IN ZICHT Marketing

Zijn de nieuwe knoppen bij jou nog niet zichtbaar? Dan kan het zijn dat je nog even geduld moet hebben. De nieuwe LinkedIn-instellingen worden namelijk in batches uitgerold. Het kan dus zijn dat de nieuwe instellingen nog niet bij iedereen zichtbaar zijn.

Sanne
Sanne is de oprichter van IN ZICHT Marketing en heeft zich gespecialiseerd in social media en content marketing. Deze passie is ontstaan doordat Sanne erg nieuwsgierig was hoe je mensen kunt bereiken en daarna kunt binden door de juiste informatie te bieden. Door een topsport achtergrond, wil ze altijd presteren en het beste eruit halen.

Categorieën